Životni ciklus 35-65 godina, element METALA

krug 5 elemenata

Element METALA:

Period srednje odrasle dobi: 35 do 65 godina.

 

U životnom ciklusu metal predstavlja razdoblje u kojem se život ponovo počinje skupljati i smanjuje se akumulirajući kapacitet zemlje. To možemo percipirati u ponašanjima kao što su potreba da podijelimo višak materijalnih stvari, da smanjimo krug prijatelja, preselimo u manji stan ili kuću. Uz smanjivanje fizičkih kapaciteta tijela, dolazi do razvoja na razini odnosa gdje metal omogućuje jasan spoj iskustva i prisutnosti koji donosi istinsku nevinost i kapacitet da se ne sudi.

Ovo razdoblje omogućuje osobi da ostvari aspekte sebe koje nije imala prilike kroz život, da uvijek da novu da ispunimo u potpunosti vlastitu sudbinu. Glavna ljudska značajka metala je mudrost koja nam omogućava da iskustvo pretvaramo u razumijevanje, što nam dalje omogućava da jasnije vidimo sadašnjost zbog svega što smo naučili u prošlosti. Kao dobro izrađen mač, mudrost je alat koji omogućuje da prerežemo kroz nebitno i vidimo situaciju kakva stvarno je. Kako drvo i vatra predstavljaju tendenciju da stvar odnose, tako metal predstavlja sposobnost da pročistimo odnose koje smo stvarali, otvara dodatne kapacitete da završimo sve odnose koje nismo u životu integrirali.

 

Period srednje odrasle dobi:

 

Ova razvojna faza ima širok vremenski raspon i njen početak i kraj mogu biti različiti kod pojedinaca. Ona uključuje aktivnu uključenost u odgajanje djece (u našem društvu srednje dvadesete i kasne četrdesete).

 

Produktivnost je ekstenzija vrline ljubavi u budućnosti.

 

Ona se odlikuje brigom za sljedeću generaciju i sve buduće generacije. Kao takva ona je značajno manje “sebična” nego intimnost u prethodnoj fazi razvoja. Intimnost je ljubav među partnerima ili prijateljima, među jednakopravnim i nužno je recipročna. Jer u toj fazi ako ljubav nije uzvraćena ne smatramo je pravom ljubavi. Sa generativnosti očekivanje recipročnosti u ljubavi nestaje ili bar nije toliko snažno prisutna. Manji broj roditelja striktno očekuje da im se odgoj njihove djece isplati.

 

Iako većina ljudi prakticira generativnost odgajajući djecu, postoje mnogi drugi načini prakticiranja generativnosti. A to su podučavanje, pisanje, izumi, umjetnost i znanost, društvene aktivnosti i generalno doprinositi dobrobiti budućih generacija da također budu produktivne. Ukratko sve aktivnosti koje zadovoljavaju potrebu da budemo potrebni i da stvaramo.

 

Stagnacija s druge strane je sebičnost i briga za nikoga. Osoba koja stagnira prestaje biti produktivan član društva. Možda je teško za zamisliti da imamo ili bi trebali imati bilo kakvu stagnaciju u životu, no ovaj model navodi proces koji se naziva preistezanje, a ono ilustrira sljedeći izazov: neki ljudi pokušavaju biti toliko produktivni da više nemaju vremena za sebe, za odmor ili opuštanje. Osoba koja se preistegnula više ne pridonosi dobro svojoj okolini.

 

U neravnoteži koja pokazuje manjak produktivnosti je obrazac odbijanja. Premalo produktivnosti i previše stagnacije i više ne doprinosite ili sudjelujete u društvu. I velika većina pitanja smisla života je u osnovi način kojim sudjelujemo i doprinosimo okolini.

 

Ova razvojna faza je faza krize srednjih godina. Ponekad žene i muškarci rade rekapitualciju vlastitih života. Ljudi u krizi srednjih godina najčešće se pitaju: “Zašto baš to radim?. Upravo zato što je njihov fokus na njima samima, a ne na drugima, npr.: “Zbog koga ja to radim?”. Zbog toga što nisu napravili tranziciju vlastite produktivnosti za same sebe na druge, a postaju sve stariji ljudi u krizi srednjih godina pokušavaju zamisliti i reproducirati ono što bi napravili u prethodnoj razvojnoj fazi.

 

Ako se uspostavi ravnoteža između generativnosti i izolacije razvija se vrlina i kapacitet da brinemo i podržavamo razvoj drugih koja ostaje do kraja života prisutna…

 

Iz elementa METALA tranziciju životnih razdoblja slijedite kroz element VODE na ovoj poveznici…