Što je AUTOGENI TRENING?

Autogeni trening je do danas prisutan u znanstvenoj i medicinskoj zajednici od 1926 godine kada je službeno objavljen na medicinskom simpoziju. Autogeni trening jedna od najstarijih i najraširenijih, znanstveno dokazanih metoda opuštanja razvijanih u Europi i zapadnjačkom svijetu. Autogenim treningom polaznik uči razgraditi stres i dovesti organizam u ravnotežu.

Pripada klasičnim metodama opuštanja i prevencije pomoću koje se lakše nosimo sa stresom i njegovim posljedicama. Znanstvenim istraživanjima potvrđena je njena učinkovitost u prevenciji mnogih psihosomatskih bolesti nastalih stresom (npr. glavobolja, poteškoće sa spavanjem, bolova u vratu, ramenima, kralježnici…).

 

TKO i KAKO je razvio AUTOGENI trening?

Autogeni trening je razvio berlinski psihijatar, psihoanalitičar i hipno-terapeut Johannes Heinrich Schultz još 1910 prošloga stoljeća. Schultz je radeći hipnozu ustanovio da ljudi ulaskom u hipnotička stanja osjećaju opuštenost, toplinu i težinu u tijelu. Počeo je istraživati mogu li se ljudi opustiti sugerirajući ima da se koncentriraju direktno na te doživljaje opuštenosti tijela, topline u tijelu, težine u tijelu. Otkrio je da se ljudi mogu opustiti misleći na te doživljaje. U tako opuštenom stanju ljudi su otvoreniji za autosugestije. Te je počeo uvoditi i autosugestije kada ljudi sami sebe uvedu u opušteno stanje putem procedure autogenog treninga. Autosugestijom u opuštenom stanju imamo bliži kontakt između svijesti i podsjeti i time omogućujemo sebi odaslati sugestiju kojom se želimo podržati, npr. Živim lako i opušteno, mogu lako zaspati, sretan sam i ispunjen, mogu lako reći što trebam i sl.

Da li je Autogeni trening za mene?

  • Autogeni trening namijenjen je psihički zdravim osobama koje su izložene stresnim situacijama svakodnevice: poslovnim ljudima, sportašima, studentima, liječnicima, poduzetnicima, policajcima, učiteljima, odgajateljima, domaćicama…
  • Ukratko svim ljudima koji doživljavaju stres i imaju potrebu naučiti kako da se opuste i reguliraju vlastite stresne reakcije. 

Koja je vrijednost Autogenog treninga?

Stresne situacije u današnje vrijeme gotovo da je nemoguće izbjeći (buka, nervoza, agresija okoline, posao, svakodnevne brige…), no ono što možete, ako to odlučite, je da trenutno razgradite, otpustite napetost i sve popratne doživljaje izazvane stresom.

Upravo to je vrijednost Autogenog treninga – imate uvijek „pri ruci“, gdje god bili, „ključ“ kako se trenutno dovesti u stanje opuštenosti. Zato se Autogeni trening uči prema proceduri korak po korak, kako biste ovladali svojim tjelesnim, mentalnim i emocionalnim reakcijama. Kada ovladate tim koracima razvili ste efikasne mehanizme opuštanja tijela, uma i emocija, te se možete opustiti prije ili za vrijeme stresne reakcije… 

Prednosti autogenog treninga

  •  jednostavnost i lakoća učenja
  • pri samoj pomisli na opušteno stanje i mir, automatizmom prelazimo u stanje duboke opuštenosti
  • lakše i učinkovitije nošenje sa svakodnevnim stresom
  • ublažavanje umora, poboljšanje koncentracije, olakšano učenje
  • emocionalna stabilnost, veće samopoštovanje i samopouzdanje
  • povoljni utjecaj kod glavobolja, poteškoća sa spavanjem, bolova u vratu, ramenima, kralježnici…
  • već samo izvođenje vježbi opušta, primjenjive su na svakom mjestu i u svakom trenutku
    (privatnom i poslovnom okruženju, u zatvorenom ili otvorenom prostoru)

 

Mogu li NAUČITI metodu opuštanja Autogenog treninga?

  • Naravno. Metoda se lako i jednostavno uči!
  • Jedini preduvjet je da odvojite vremena za sebe u procesu učenja procedure autogenog treninga!!
  • Tijekom i nakon svakog od 8 modula autogenog treninga potrebno je samostalno barem 2 puta dnevno proći kroz proceduru samog Autogenog
  • treninga kako bi tijelo automatiziralo postupak opuštanja i ubrzalo proceduru kroz vježbu i iskustvo. Same vježbe Vas već opuštaju, a moguće ih je obavljati u privatnom i poslovnom okruženju (koje to dopušta), u zatvorenom i otvorenom… !!!
  • Djelovanje autogenog treninga je vrlo individualno i razlikuje se među ljudima. Neki prve rezultate osjete već u prvom tjednu vježbanja, dok je kod nekog drugog potrebno par tjedana vježbanja autogenog treninga za doživjeti te iste rezultate. Rezultati i efikasnost autogenog treninga su u potpunosti ovisni o količini uložene autogene vježbe polaznika. 

Koliko traje učenje autogenog treninga?

  • Edukacija se sastoji od 8 zajedničkih treninga s certificiranim učiteljem Autogenog treninga.
  • Treninzi se održavaju jednom tjedno i traju 90 minuta.
  • Između dva treninga potrebno je naučene vježbe uvježbavati i ponavljati, kako bi tijelo „zapamtilo“ proceduru opuštanja.
  • Nakon što prođete edukaciju i samostalno kod kuće uvježbate cijeli proces, očekivani rezultat autogenog treninga je u trenutku ući u stanje mira i opuštenosti, na samu pomisao o opuštenosti.
  • Edukacija se vrši u grupama od maksimalno 14 osoba. Moguća je, na zahtjev klijenta i individualna poduka (klijent – učitelj).

U mnogim zemljama zapadne Europe liječnici propisuju Autogeni trening u preventivne svrhe, a zdravstvena osiguranja ih nude u svojim ponudama te omogućavaju svojim osiguranicima edukaciju iz Autogenog treninga.

Dobivam li certifikat nakon završenog autogenog treninga?

  • Svi polaznici dobivaju potvrdu o završenom tečaju Autogenog treninga, nakon osnovnog i višeg stupnja. 
  • Potvrda o završenom tečaju Autogenog treninga ne kvalificira polaznike da podučavaju autogeni trening. 

 

Trajanje tečaja: 8 trening modula u trajanju od 90 minuta svaki

Dan: Srijeda

Vrijeme: 20:00 do 21:30

Period edukacije: Travanj i Svibanj 2019

Cijena: 800,00 kn – Prijave otvorene

Voditelj: psih. mag. Igor Kuhar

Edukacija voditelja:

Prema programu NLP Akademije Dr. Nade Kaiser i Sebastian Kneipp Akademie, Njemačka
(program je priznat u Njemačkoj od strane osiguravajućih društava)